Post
8795
از:
محرمانه
به:
متن سند
اطلاعیه افشاگری شماره 8
8/21/ 58
بسم الله الرحمن الرحیم
سلطه نظامی آمریکا بر کشورهای مستضعف جهان به عنوان پشتوانه مستحکم امپریالیسم برای کنترل کشور و جلوگیری از انقلابات و حرکتهای آزادی بخش است. وابسته کردن ارتش ها به اسلحه و جنگ افزار آمریکایی و استقرار سیستمی که فقط کارشناسان آمریکایی می توانند آن را اراده کنند و همچنین تطمیع ژنرال های ارتش از ابتدایی ترین سیاست های امپریالیسم در کشورهای در بند جهان سوم است.
در ایران نیز آمریکای جنایتکار چنین عمل کرده بود. شاه خائن توسط مستشاران نظامی آمریکایی ارتش را در جهت منافع آمریکا طرح ریزی نموده و اکثر امرای ارتش را تطمیع نموده و بسیاری از سیستم های اطلاعاتی وسیع را در آن پیاده کرده بود. از آن خطرناک تر آنکه با ایجاد مستشاری٬ مستقیماً ارتش را زیر آموزش و کنترل خود داشته است. آمریکا در حقیقت ارتشی ساخته بود که به جای دفاع از منافع خلق مسلمان ایران و به جای دفاع ازاستقلال و اسلامیت ایران برای دفاع از منافع او درمنطقه و در مقابل انقلابیون عمل می کرد.
در حقیقت ارتش ایران در زمان شاه خائن جزئی از نیروی آمریکا بود که مجهز به آخرین جنگ بود که حتی بعضی از آنها تنها در ارتش آمریکا یافت 14 F- و 15 F- افزارهای آمریکایی مثل هواپیماهای می شود. منطق حکم می کند که قدرت چپاولگری مثل آمریکا هرگز نمی تواند به فکر منافع ملت ایران باشد. اسلحه های آمریکایی ٬ آموزش و استقرار سیستم های اطلاعاتی وسیع در ارتش صرفاً در جهت منابع مستقیم آمریکا بوده است. اینک به جهت روشن تر کردن خطوطی که حکومت مستقیم آمریکا را در ارتش سابق ایران ثابت می کند به ارائه اطلاعات و اسناد ذیل مبادرت می ورزیم.
1 ایجاد مستشاری: در این باره دو سند ارائه می گردد.
سند الف: به نام مأموریت ارتش آمریکا و فعالیت هاست که در آن هدف آمریکا از ایجاد مستشاری را صریحاً حضور نظامی آمریکا در ایران برای دفاع از منافع آمریکا می خواند.
سند ب: یک مستشار نمونه را معرفی می کند که چگونه در سراسر انقلاب سعی در جاسوسی در ارتش٬ کنترل آن و بالاخره حمایت مستقیم و ماهرانه در مأموریت های نظامی تهران داشته است.
سند الف: مأموریت ارتش آمریکا و فعالیت ها
مستشاری مهمترین حضور نظامی آمریکا در ایران است. هدفش بالا بردن کارآیی نیروهای نظامی ایران به منظور مقاومت در مقابل تجاوز و ادامه حفظ منافع آمریکا در ایران است. این ارتش در 1941 به وجود آمد و در 1943 و 1947 تجدید سازمان یافت (قرارداد آمریکا و ارتش ایران).توافق اساسی بین حکومت آمریکا و دولت ایران این بود که نظارت و کمک ارتش آمریکا به ارتش ایران (زمینی ٬دریایی ٬ هوایی) ادامه یابد. از 1950 قرار داد کمک دفاعی مشترک بین دولت ایران و دولت آمریکا در سه زمینه منعقد گردید. در زمینه کمک اداری و سازماندهی بود. ARMISH این توافق که با توافق ارتشی متفاوت بود در 1942 اولین کمک بزرگ به ارتش ایران تحویل گردید. .MAAG و ARMISH در 1958 نزدیکتر شدند در 1965 فروش نظامی خارجی و برنامه های اعتباری آغاز شد. موفقیت این برنامه موجب قطع دستور می گیرد و هدف این مستشاری با Major - Gonra از MAAG . کمک های بلاعوض در 1972 بود مشاوره روزانه به بالاترین افراد ارتش ایران می باشد و این کار با در جریان گذاشتن شاه انجام می شود. بر کار فرماندهان ستاد ارتش شاهنشاهی مشاوره کامل می نمایند. ARMISH - MAAG کارمندان هر عضوایرانی که فرمانده عملیات اطلاعات تجسسی لجستیک (پشتیبانی) نقشه ها و برنامه هاست ٬ یک نفر راهنمای خارجی دارد که معمولاً یک سرهنگ است. مسئول مدرنیزه کردن ارتش شاهنشاهی ایران در رابطه با برنامه 1972 می باشد. ایران سفارش وسائل و خدمات به ارزش کمی بیش از ده میلیارد دلار که شامل خدمات است به آمریکا داده است.
سند ب مأموریت مستشاری دریایی
ناخدا (کاپیتان) هالینگ ورث در طول دوره منتهی به انقلاب ٬وابسته دریایی سفارت آمریکا در تهران بوده است. وی در طول ماه هایی که این انقلاب نضج می گرفت به دقت تغییرات رخ داده در نیروی دریایی ایران را گزارش می نمود. خوش مشربی و مهارت او در برقراری دوستی منتج به گزارشهای اطلاعاتی قابل اطمینان و بموقع می شده است. در کمتر از چند هفته با بسیاری از وابسته های خارجی تماس های نزدیک گرفته و گفتگوهای تقریباً مفید متقابل ترتیب داده است. او کشش ها و شکافهایی را که در نیروی دریایی ایران خود شاهد بروزشان بود به طور بحرانی گزارش می نمود. او در آخرین هفته های قبل ازانقلاب ایران با شرایط تحت فشار متعددی مواجه شد ٬ عکس العمل او تقریباً در تمام این موارد که شامل اقدام به آدمکشی هم می شد (ممکن بود بشود) نمونه وار با آرامش٬قاطعیت ٬ واندیشه منطقی همراه بود. هنگامی که موقعیت محلی بشدت وخیم گشته و به اخراج آمریکاییها کشید ناخدا هالینگ ورث ٬ رل مؤثری در طرح نقشه به تناسب مراحل و فازهای عملیات این تخلیه (فرار) بزرگ به عهده داشت. خبرگی و درک مسئولیت واقدام بموقع او ٬سلامتی و حرکت به موقع هزاران آمریکایی وخارجی دیگر را هنگام خروج از کشور تضمین نمود. کوششهای خستگی ناپذیر و بدون خودخواهی وی کمک بی حدی در چنین فرار موفقیت آمیزی نمود. بارها در غیبت وابسته دفاع وظایف محوله را انجام داد. در این سطح ٬ او هم اکنون مسئولیت و تأثیر بسزایی را به عنوان وابسته نظامی قبول کرده است. (A.T.T) ناخدا هالینگ ورث افسری عالی دست در میان همقطارانش و یک حرفه ای واقعی و وابسته بسیار شایسته می باشد. رفتار شخصی وی طبعاً با توجه به استاندارد تحمل ٬ عملکرد و ادب وتواضعی که این افسر را برجسته می کند نمونه است.
حمایت مستقیم و ماهرانه این افسر وی را در مأموریت های نظامی در تهران به طور قابل توجهی اثر کلی دفتر وابسته دفاع را افزایش داده است. صحبت شد. در اینجا سندی IBEX 2 ایجاد یک سیستم اطلاعاتی وسیع: در افشاگری شماره 6 از طرح ارائه می گردد که مستشاران آمریکایی بسیاری از اطلاعات دقیق را به ایرانیان نیز نمی داده اند. در اینجا این سؤال پیش می آید که یک دولت خارجی چه اطلاعات سرّی و مهمی در کشور مامی تواند داشته باشد که دولت آن کشور صلاحیت داشتن آن را ندارد؟ به راستی چه کسی حکومت می کند؟
سند: محرمانه
از: وزارت امور دفاعی واشنگتن
به ARMISH-MAAG تهران
موضوع: راهنما برای حد افشای اطلاعات در ایران
12 مارچ به ترتیب زیر است: مطابق با 21 اسفند / راهنمای فعلی مصوب 1979 افشای اطلاعات محرمانه نظامی برای ایران که به ترتیبی که در زیر گفته می شود تغییر می کند:
زمینه:
الف: بحران سیاسی و نظامی که در این تاریخ جریان دارد و انتظار می رود که برای مدتی ادامه داشته باشد سؤالی را برای ما در رابطه با توانایی دولت موقت ایران برای حفظ اسرار محرمانه نظامی دولت آمریکا مطرح می کند.
ب: این احتمال می رود که اطلاعات محرمانه نظامی که قبلاً برای دولت ایران آشکار بود مورد مخاطره قرار گرفته باشد. دولت ایالات متحده ادامه این مخاطره را به هیچ وجه در زمان حاضرنمی تواند قبول کند.
ج: در موقعیت فعلی حداقل اطلاعات ممکنه می بایست به دولت ایران داده شود. خطوط کلی راهنما برای افشای اسرار:
الف: هیچ گونه اسامی رمز جدیدی که باعث افشای اسرار به دولت ایران بشود بدون تأیید کمیته سیاست افشاگری مستقر در واشنگتن نباید استفاده کرد.
ب: مسایل زیر فوراً باید عمل شود: قابلیت دولت ایران برای دریافت اطلاعات در موارد زیر مردود شناخته شد. به طریقی که در ضمیمه الف کتاب اول کمیته سیاست افشاگری نوشته شده است:
فصل اول: تشکیلات تعلیم دهی و کارمندان نیروهای انتظامی
فصل دوم: تدارکات و مهمات نظامی
فصل چهارم: تولید اطلاعات
فصل پنجم: عملیات نظامی مختلط برنامه ریزی و آمادگی
فصل هشتم: اطلاعات نظامی
این ممنوعیت تا وقتی مؤثر باقی می ماند که یکی از موارد زیر پیش آید:
1کمیته ملی سیاست افشا کردن ها بتواند تصمیم بگیرد که آیا دولت ایران به طور مناسبی قادر است که اسرار محرمانه نظامی آمریکا را حفظ کند.
2دولت ایران ظاهراً توافق نامه بین دو کشور راجع به امنیت عمومی اطلاعات را که در تاریخ 6 ژوئن 74 بسته شده تحکیم کرده باشد. این ممنوعیت فاش کردن اطلاعات بجز در مورد ج که در پایین ذکر می شود در همه موارد ذکر شده می باید اعمال گردد. هم در مورد مسایل قبل هم در مواردی که در آینده پیش می آید. این ممنوعیت شامل موارد زیر نمی شود: برای افشای سمعی یا بصری مطالب برای کارمندان ایرانی که تعلیم می بینند مگر اینکه مقامات صلاح ببینند که این گونه افشاگری ها به صلاح آمریکا نباشد. این راهنمایی ها شامل مطالب محرمانه ای که ازطریق پیمان سنتو ممکن است به ایران برسد نیزمی شود. خود این مطالب هم قابل افشا برای دولت ایران نمی باشد. 3 وابسته کردن امرای بلندمرتبه ارتش: در افشاگری های قبل خصوصاً در سند افشاگری شماره 7 نمونه هایی را ارائه دادیم.
دانشجویان مسلمان پیرو خط امام
زمان یافت نشد!
اتفاق و وقایعی یافت نشد!
سایر کلمات یافت نشد!